דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה החשיבות של ייעוץ עם עורך דין מקרקעין? 

מאת    [ 10/01/2012 ]

מילים במאמר: 579   [ נצפה 2341 פעמים ]

מאת: שירה אלה

עסקאות מקרקעין, הן העסקאות היקרות ביותר שאנו מבצעים במהלך חיינו. אין המדובר רק בצעד כלכלי משמעותי, אלא בהתחייבויות משפטיות המוטלות על הצדדים.

התנהלות בלתי זהירה בכל אחד משלבי העסקה, עלולה לגרום לנזק משפטי וכלכלי עצום. לאור זאת, ישנה חשיבות גדולה מאוד ללווי משפטי צמוד של עורך דין מקרקעין, מן השלב ההתחלתי של העסקה ועד לסופה.

משרד עורכי דין העוסק בתחום הנדל"ן, מבצע עבור הלקוח, את כל הבירורים לגבי הנכס, הן בלשכת רישום מקרקעין והן מול הרשויות האחרות הרלוונטיות. 

במקרים רבים, כאשר הרוכש או המוכר, לא קיבל ייעוץ משפטי של מומחה למקרקעין, הוא מוצא עצמו מול בעיות בירוקרטיות מורכבות, אשר גוזלות מזמנו ומכספו. לא פעם, נדרש צד לעסקה להגיע לבתי משפט, על מנת לקבל את מלוא זכויותיו, על פי ההסכם.

לפיכך, חשוב מאוד לפנות לעורך דין המתמחה במקרקעין, אשר יעניק ייעוץ משפטי וישמור על זכויות הלקוח, לאורך כל הדרך.

על חשיבותו של הייעוץ משפטי

אחת הטעויות הנפוצות לגבי עסקאות מקרקעין, היא כי החלק החשוב ביותר של העסקה, הוא המחיר, אך אין זה כך. הבירור המשפטי של הזכויות וביצוע כל הבדיקות המשפטיות הדרושות, הוא החלק החשוב ביותר. אי ביצוען או ביצוען באופן רשלני, עלול לגרום לנזקים כלכליים ומשפטיים כבדים ביותר.

כאן נעוצה חשיבותו של הייעוץ המשפטי בעסקאות מקרקעין.

טרם חתימה על הסכם מקרקעין, חייבים הצדדים לוודא כי לא קיים כל מכשול בדרך לקבלה או העברה של הבעלות בנכס. זהו תפקידו החשוב ביותר של עורך דין מקרקעין.

בין השאר יוודא עורך הדין כי הנכס נמצא בבעלותו של המוכר, כי לא קיימים עליו עיקולים למיניהם, אשר יכולים למנוע את המכירה וכיו"ב.

עורך דין מקרקעין – כיצד בוחרים אותו?

לאור המשמעות הכלכלית והמשפטית, של עסקת מקרקעין, ישנה חשיבות רבה לליווי משפטי של עורך דין מקרקעין. אולם, בחירת עורך הדין, איננה החלטה פשוטה.

הלוא, אם נפנה למשרד עורכי דין, שאינו בעל הידע והניסיון הרלוונטי, לא נקבל ייעוץ משפטי מתאים.

כיצד אפוא, יש לבחור עורכי דין בישראל בכלל ובמקרקעין, בפרט?

1. בקיאות בכל היבטי העסקה : יש לבחור משרד עורכי דין המומחה בדיני מקרקעין, בעל ניסיון בעסקאות נדל"ן מורכבות, הבקיא בכל ההיבטים של העסקה שאנו מבקשים לבצע.

2. ניסיון מקצועי רב : פנו אל עורך דין מקרקעין, המומחה בענף ופעיל בו, זמן רב. אל תחששו לשאול את עורך הדין, כמה שנים הוא עוסק בתחום, תשובתו חשובה לכם. עורך דין בלתי מנוסה, עלול לעשות לכם נזק בשל העדר ידע וניסיון מספקים ולכן, יש לפנות אל עורכי דין בישראל, בעלי ניסיון עשיר בלבד בתחום הנדל"ן.

3. שכר טרחה כמקובל בענף : משרד עורכי דין מקצועי, גובה שכר טרחה כמקובל בענף, קרי, שכר הוגן, המשקף את סוג העסקה והיקף העבודה לו נדרש עורך המשרד. בעסקאות מקרקעין, עומד שכר הטרחה על 1.5% משווי העסקה.

שימו לב -  הצעת שכר טרחה נמוכה מן המקובל, צריכה לעורר בכם חשד! עסקאות מקרקעין, כרוכות בעבודה רבה עבור עורך הדין המטפל. לפיכך, אם עורך הדין גובה שכר טרחה נמוך עבור טיפול בעסקת נדל"ן, קרוב לוודאי כי הטיפול יהיה חסר ובלתי מקצועי.

תביעת פינוי מושכר

נתקלתם בשוכר סרבן, אשר אינו מוכן לפנות את הנכס שלכם? אל תנסו לטפל בשוכר בעייתי לבדכם. עורכי דין בישראל, המתמחים במקרקעין, יסייעו לכם לפנות את הדייר, באמצעות תביעת פינוי מושכר.

זוהי תביעה של פינוי בלבד (פיצוי מן השוכר, יש לתבוע בנפרד) הנדונה תוך זמן קצר, במסגרתה, מתבקש בית המשפט להורות בצו, על פינוי הדייר מן הנכס.

שמירה על זכויותיו המשפטיות והכלכליות של צד לעסקת מקרקעין, דורשת ייעוץ משפטי וליווי צמוד של משרד עורכי דין המומחה למקרקעין. מלבד תנאי העסקה, יש לוודא כי לא קיימים מכשולים שונים, כמו עיקולים, אשר יכולים למנוע את ביצועה של העסקה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב